dilluns, 18 d’octubre del 2021

Portes obertes a l'escola pública

Aquest és el títol de l'exposició que s'inaugura el dimarts 26 al Palau Robert i de la qual en sóc el comissari. 

Fa més de nou mesos de l'encàrrec que em va fer l'anterior conseller d'educació, Josep Bargalló. Han estat nou mesos de treball intens per una exposició de la que no us amagaré la complexitat. 

No he volgut fer una exposició explicativa sinó interrogativa, conscient que, encara avui, el model d'escola pública porta a controvèrsies. 

És una exposició que vol estar a favor de, sense anar en contra de ningú. Cosa ben difícil, acostumats com estem des de molts sectors a la cultura de "l'altre és el traidor". Potser exagero, però penso que tenim la necessitat, com a societat, de pensar com volem ser educats, agafant una de les idees que Marina Garcés ens fa arribar en el seu darrer llibre. Però ho hem de fer, no des de la solució o punt de vista individual, sinó de forma col.lectiva. 

Vivim masses emergències com per no assumir que davant del futur que ens vulguem imaginar com a societat, l'escola té un paper a jugar. 

M'agradarà escoltar opinions i crítiques. Potser l'exposició incomodarà. D'això es tracta. Començant per mi mateix, les meves errades, els meus oblits, els criteris de les meves seleccions i tries. 

En tot cas vol ser una reflexió honesta i coherent amb la meva pràctica de molts anys i amb el meu pensament actual. 

Esteu convidats a anar-hi. 


1 comentari:

Isabel i Xavier ha dit...

Bona tarda, veiem en una publicació de l'exposició que es tracta l'escola Immaculada de Vilassar com a pública quan es concertada.