Des de fa unes setmanes, a les aules de tercer vivint un anar i venir de fotografies que no s'acaba: fem fotografies, en mirem, en busquem... Aprenem a fer-ne. Observem màquines de fotografiar, antigues i modernes. I retrats. Ens fixem en què cal tenir en compte per fer-ne un de ben fet.
Els nens i nenes estan tot el dia amb el projecte. Acabem de construir una màquina fotogràfica per ficar-nos.hi dins i veure el què passa. Però abans ens ho hem imaginat. Ja reproduiré alguns dels dibuixos que han fet a les dues aules.
Esperem la visita de fotògrafs a l'aula. I a més, estem construint màquines de fotografiar per experimentar què vol dir això de revelar, impressionar, enfocar... Una cambra fosca... perquè l'hem de pintar de negre? Així no es veurà res! I com és que les càmeres cada vegada són més petites? I com és que la imatge surt al revés?
L'enigma, que diria Merieu, ja està plantejat. Ens queda l'art de desvetllar el camí, i acompanyar-lo per tal que pugui créixer i esdevenir coneixement.
Us puc assegurar que és emocionant, per ells i per nosaltres, els mestres.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada