Reivindico l’educació lenta per fer front a l’acceleració que envaeix l’escola. Una escola en la qual, hi anem embotint quants més aprenentatges millor: sisena hora, hores d’anglès, de castellà, de filosofia: quantes més? Penalitzem la lentitud i estressem a petits i grans organitzant-los horaris ininterromputs.
Tenim un pensament màgic i creiem que allò que escrivim en els programes escolars ho aprendran automàticament tots els nens. I pensem que com més coses hi posem, com més gran sigui el llibre de text, més coses aprendran. Res més allunyat de la realitat. A l’educació menys és més. Estic convençut que si eliminéssim el 50% dels continguts (teòrics) dels nostres programes, observaríem com el nivell d’aprenentatge de tots els alumnes, augmenta.
Tots els aprenentatges volen el seu temps i més que discutir-nos pel temps de tal o qual assignatura, hauríem de reflexionar sobre quina és la millora manera perquè tothom pugui aprendre bé allò que és bàsic. I, sobretot, perquè no ho oblidi al cap d’una setmana.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada