Quan parlem d’una educació a la mida dels
nostres infants i d’un temps aliat de la nostra feina, ens referim a propostes
possibles, simples... que milloren directament el bon funcionament de l’aula.
Són propostes que no impliquen grans canvis, sinó potser tenir aquesta mirada
diferent sobre aquesta petita comunitat formada per infants i adults que
intenten aprendre i comunicar-se quotidianament.
Començar al matí és important. I començar amb
un ritme tranquil i que ens ajudi a prendre consciència de la nostra pertinença
a l’escola. (De vegades tinc la impressió que aquesta pertinença és difícil de
veure).
En algunes escoles (Warldof) comencen cantant tots junts, fins i tot amb
els pares i mares que els han acompanyat. A algunes escoles comencen amb
meditació (Escola Lourdes) o ioga. En d’altres
les famílies poden acompanyar als alumnes a l’aula (Escola El roure gros) i
estar-se una estona lliure amb ells, ajudant a l’aula, compartint
aprenentatges...
En totes aquestes experiències s’accepta la
idea que els infants fan una transició de la família a l’escola, i que aquesta
transició s’ha de fer amb el temps necessari. Sabem que hi ha mestres que es
posen nerviosos quan a les 9 i 5 els seus alumnes no estan començant a
treballar. Es parteix de la idea que els alumnes a l’escola estan tot el temps
aprenent, fent i treballant. Sortosament no tenen un comandament a distància ja
que sinó, sovint, als deu minuts canviarien de canal.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada