diumenge, 28 de febrer del 2021

Rellegint documents, aprens moltes coses. (0)

Arrel d'un projecte que estic treballant, he hagut de consultar molts documents recents i més antics.

Vaig començar fent uns petits twits però he pensat que la feina que estic fent, potser val la pena recollir-la d'alguna manera. No tant per alliçonar a ningú, sinó com a exercici personal de recollir experiències viscudes i papers llegits.

La meva formació d'història, m'ha portat a mirar el passat constantment perquè m'ha preocupat el present i el futur. Sense memòria no podem avançar i, malauradament en els darrers anys, sembla que estiguem una mica desmemoriats.

Per altra banda crec molt en els referents. Entendre el que podem proposar avui, no ho podem fer sense entendre que es proposava abans de nosaltres. I, sobretot, si ho fem sense cap mena de nostàlgia. Fent-ho com un procés creatiu d'aprenentatge.

La periodicitat serà pausada, perquè cada document em porta a elaborar alguna idea i, això, necessita el seu temps. No és un twit.

La publicació en el bloc, suposarà deixar de fer twits. Haig de confessar que ho trobo molt interessant (això de piular) perquè t'obliga a sintetitzar. Però ara necessito explicar més coses i els twits els deixo per les polèmiques instantànies.