El tercer és el curs insígnia de l'escola. Els nens i nenes que hi ha (quasi nois i noies) conformen la primera generació de l'escola.
Són dos grups magnífics. Diversos, enraonadors, conversdadors, pensadors, cooperants... Les seves famílies, durant aquests sis anys, han dubtat, s'han fet preguntes, han participat, ens han pressionat amb propostes, demandes, suggeriments... Quan no han entès algun canvi o proposta ens ho han dit i són comptades les vegades que han utilitzat el "passadís" per comentar o preguntar-se entre elles els seus dubtes. Sovint han actuat i continuen actuant de forma oberta i franca. I això, sempre és d'agrair.
Avui hem fet la reunió d'inici de curs i hem pogut observar una certa traqnuil.litat respecte el curs passat. Han fet preguntes que ens han de fer pensar, encara que hagin estat poques.
Hem explicat les eines per a l'aprenentatge que treballarem d'una forma més intensa a partir d'aquest curs, com un continu des que a P3 els ho deiem la importància d'aprendre a cordar-se les sabateso de penjar o posar-se la bata de treball.
La programació temàtica de les reunions de principi de curs suposa una proposta que ens ajuda a estructura el propi projecte. Ara que ja estem pensant amb les dels propers cursos (4t, arts? 5è, ciències socials?, 6è, què hem après a l'escola?) ens donem compte de que estem fent una mena de curs de pedagogia en nou cursos. Si això ajuntem la resta de reunions que fem amb les famílies, en resulta un bon currículum i programa de formació.
Quan una família matricula el seu fill a l'escola, hauria de saber a què es compromet voluntàriament en les tasques que es poden fer al centre (inclosa la seva intervenció a l'aula) i quina part de formació té l'obligació de rebre per tal de poder acompnayr el seu fill amb tots els elements necessaris i imprescindibles. Podríem desenvolupar més aquesta idea? I dotar de ocntinugt aquest compromís del que parla la LEC?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada