diumenge, 18 de març de 2012

Ritmes a Mallorca

Debat final en el seminari de Palma sobre els ritmes i temps a la infància. 

Les mestres assistents -els mestres s'han quedat a casa preparant la bugada i el dinar...- exposen les petites propostes que han fet per millorar les seves escoles. Escoletes, aules d’educació infantil, algun servei extern...

M’expliquen que això de la necessitat d'aplicar altres ritmes a l'escola, ja no és una qüestió nova i que s’està estenent a moltes escoles. Potser és veritat. Noto que els que més ho necessitem som els mestres, ja que sinó som capaços d’aplicar-nos aquesta idea a nosaltres mateixos potser no serem capaços de fer-ho a l’aula. 

La sessió es fa llarga (4 hores d’un matí de dissabte), però és diversa, enriquidora, senzilla, parteix del que la gent s’imagina i planifica,  amb major o menor fortuna, amb més o menys possibilitats. 

Parlem de les propostes. Recordem una vella fórmula (el Paco Imbernon me la va ensenyar) per mesurar les possibles accions a emprendre. La Urgència i la Importància són dos factors que s’han de sumar (segurament els hem d’equilibrar més ja que acostumem a fer allò que és urgent i sempre passa per davant del que és important). La Viabilitat multiplica (si és zero, més val que no ho intentem encara que sigui molt urgent i molt important... o que estudiem millor aquesta variable). 

Establir prioritats passa també per saber on podem començar per tenir una mica d’èxit. Que les coses ens surtin bé també ens ajuda a continuar. La nostra autoestima ho agraeix.