dissabte, 8 d’octubre de 2011

Hem fet un Congrés

Per segon any consecutiu hem fet un Congrés amb els nens i nenes de tercer. Ha estat un congrés en el qual hem parlat de com estarem a l'aula, de com ens comportarem a l'escola i del què volem aprendre.

Durant uns quants dies hem debatut, hem imaginat, hem explicat, hem consensuat... una multiplicitat molt gran de propostes que han tingut la voluntat d'implicar-nos a tots, mestres i alumnes, a la vida de l'aula.

Aquesta activitat específica intenta implicar als alumnes en els seus aprenentatges des de l'inici de curs. Suposa crear un espai en el qual puguem equilibrar allò que els nens i nenes volen aprendre i allò que els mestres creiem que han de saber. Equilibri difícil si no es parteix de la base que els infants saben moltes coses i les seves preeguntes són molt rellevants i, del que es tracta, és trobar la rellevància de les seves preguntes i el lligam amb les gran preguntes que el currículum planteja. No és una feina difícil si la nostra mirada va en aquesta direcció.

Ara, els mestres  estem acabant la nostra planificació anual i el que ens toca es veure com establim ponts entre aquestes pretensions inicials i les seves demandes.

En aquest Congrés, com el de l'any passat, hi va haver carpetes, fotografies, conclusions, treball en grup, plenaris i, naturalment, pica a pica per acabar. Segur que ells recordaran les patates fregides del darrer dia. La nostra feina serà anar relacionant tot allò que anirà passant a l'aula en els nou mesos que ens queden fins al juny, amb les propostes que ens han fet aquests primers dies.