Es parla molt que la crisi és l’oportunitat per fer una revolta a l’educació. Per fer possible una educació pública millor, més inclusiva, amb un currículum més democràtic... Penso que no coneguem prou la realitat. Podríem parlar de si és una oportunitat o no, però davant les evidències que ens arriben des dels centres educatius, el que es veu és compromís desigual, desorientació bastant generalitzada i demandes individualitzades i corporatives sense escoltar a la resta de sectors, als que pensen diferent, i sense una visió global. Exceptuant algunes excepcions.

Si volem abordar qualsevol problema dels que té plantejats l'educació pública, caldrà molta voluntat, esforç i encertar bé les propostes. Un treball molt rigorós des dels centres educatius, un lideratge reconegut, unes comunitats compromeses i un compromís decidit de la majoria dels docents.
A més de recursos i una bona política educativa. Els recursos sols no solucionaran res i no està tant clar que ens arribin, sinó som capaços de convertir-los en imprescindibles davant de la societat.
Sí: abans del coronavirus això ja era necessari perquè els problemes, les situacions corporatives i la manca de recursos ja existien. I, en condicions normals, no ho vam poder, saber o voler arreglar... Ara, ho abordarem en la nova complexitat que s’ha creat i que continuarà al setembre? Som-hi si realment som conscients del què tenim al davant i de què ens demana aquesta situació als docents, a les comunitats educatives, a l’administració i a la societat en general.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada