dimecres, 21 d’octubre del 2009

Reunió de families

A l'escola fem reunió de famílies, programant per a cada curs, un tema diferent. D'aquesta manera, tenen al llarg de tota l'escolaritat un panorama extens de les coses que trebalem, de com treballem. No els hi llegim la llista interminable d'objectius a aconseguir que ens assenyala el currículum.

Parlem d'intencions, finalitats, interdisciplinarietat, nens i nenes, motivació, curiositat, esforç... i ho anem concretant amb exemples extrets de cada aula, com ho portem a la pràctica.

Ahir P3 i avui P4. Les mestres i les famílies surten satisfetes. Parlem de què fem a l'escola i de què es pot fer a casa per anar tots a la una. Els pares pregunten dubtes quotidians, domèstics... Responem de forma planera però no dogmàticament sinó en forma de propostes obertes d'aquells criteris que ens semblen important treballar.

Els hi expliquem que, en aquestes primeres edats, hi han de veure l'inici d'aspectes a treballar que tindran continuïtat al llarg dels 9 anys que estaran a l'escola. La continuitat, acompanyada d'una major ocmplexitat.

L'escola no és la solució de tot. I per molt bé que ho fem, la nostra capacitat d'intervenció és limitada. Meys mal! Encara que de vegades ens preocupi perquè voldríem intervenir més i més intensament.

Però la cura, l'acompanyament, l'estar atent a les veritables necessitats de creixement de l'infant... és un valor que no té preu. Malgrat totes les dificultats, i malgrat els resultats potser al final, no siguin tan bons com el que ens esperàvem. Aquesta és la gran contraidcció de la nostra professió.