dilluns, 5 d’octubre de 2009

Vetar

Quan en una conversa amb algú de l'administració goses dir que l'únic que fan és aplicar criteris burocràtics i rígids i no tenir flexibilitat, no els hi agrada gaire. Interpreto que quan dius això, no estan d'acord tampoc amb les meves idees sobre el currículum, la feina de les escoles i els mestres, el model d'equips diredctius que proposo o la meva visió del treball competencial.

Ho deia en un altre correu: la burocràcia avança passant la garlopa, no pels nusos del sistema, sinó pels relleus... i així aconseguir una fusta ben plana, com l'encefalograma disfressat d'eficiència tècnica que tenen alguns. I a la burocràcia l'acompanya la retallada de recursos que només afecta a la qualitat de les escoles.

L'administració es crea per perpetuar-se, no per resoldre problemes a les escoles i els mestres. Que en saben ells dels problemes! Només les absurdes queixes que formulen mestres i equips directius... Compte! Quan són les famílies, els hi fan una mica més de cas. Ells, des del seu observatori privilegiat, fan i desfan, elaboren criteris i ja estem els seus subdits per complir-los.