El discurs dels drets dels infants ha estat centrat en els aspectes més humans i generals. Per això voldria recuperar també els drets de l'infant segons Philippe Perrenoud. Perrenoud inspirant-se en els drets del lector de Pennac, ens planteja deu drets de l'infant a l'escola i l'educació.
El text el va publicar al 1995 als Cahiers de la Section des sciencies de l'éducation. (http://www.unige.ch/fapse/SSE/teachers/perrenoud/php_main/php_1995/1995_11.html#Heading1)
Me'ls envia Jean Pierre Lepri un mestre/inspector/jubilat que coordina un grup autonanomenat EA (Éducation authentique. Publiquen una "Lettre mensuelle" del grup CREA (Cercle de Réflexion pour une ‘Éducation’ Authentique). Us hi podeu subscriure enviant un correu a appvie-creasubscribe@yahoogroupes.fr
Els deus drets:
1. El dret a no estar atent constantment
2. El dret al seu fur intern
3. El dret a aprendre només allò que té sentit
4. El dret a no obeir durant sis o vuit hores al dia
5. El dret a moure's
6. El dret a no complir totes les promeses
7. El dret a no estimar l'escola i a dir-ho
8. El dret a escollir amb qui es vol treballar
9. El dret a no cooperar en el propis procés
10. El dret a existir com a persona
Aquests són els deu principis: polèmics, interessants per a debatre. En el fons una provocació als mestres perquè posen en qüestió molts dels principis sobre els quals es basa l'escola.
Anirem comentant-los en altres posts.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada