dimarts, 19 d’octubre de 2010

Reunions d'inici de curs

Aquest mes estem fent les reunions d'inici de curs a cada nivell de l'escola. Hem preparat una mena de programació a set anys vista i a cada nivell expliquem un aspecte que ens sembla més significatiu. Pot ser un aspecte curricular de tota l'educació infantil i primària, no necessàriament del nivell. Això vol dir que hem optat per un model que prioritza què pretenem i com treballem, més que explicar el què fem a cada nivell. Venim d'una tradició de reunions en les que ens explicaven els horaris, els continguts del curriculum que tocava i poca cosa més. A l'escola hem optat per explicar aspectes rellevants del nostre projecte.

Avui hem fet la de tercer. Expliquem les eines per l'aprenentatge que treballarem al llarg del cicle 8-12 (cicle mitjà i superior). Centrem la reunió en explicar com treballem per que l'alumnat "aprengui a aprendre". Implicació, autonomia, esforç, planificació, cooperació, organotzació... són aspectes que ens ajuden a treballar en aquest sentit.

Hi ha pares i mares que ens feliciten. Un pare ens diu que estar a l'escola és emocionant. Potser de la mateixa manera que nosaltres ens emocionem cada dia. Una altra mare ens diu que al principi esperava els horaris, quan feiem tallers o racons... quin dia feiem psico... I ara ja no hi pensa amb els horaris ni amb les coses concretes i que gaudeix de les explicacions que fem: "com aprenem a llegir i escriure" "què significa ser competents", "com entenem la competència matemàtica", "com organitzem els tres eixos del currículum"...

De vegades no fem canvis perquè diem que "no estem preparats". Durant 40 anys els ciutadans d'aquest país no estaven preparats per la democràcia. Passa igual quan pensem que els nostres infants no estan preparats per ser responsables, autònoms... Si pensem així, mai arribaran a ser´ho.

 És molt important oferir activitats de qualitat, perquè tothom arribi a valorar la qualitat.

Avui hem sortit de la reunió satisfets. Demà seguirem gaudint de l'emoció de poder organitzar els aprenentatges amb nens i nenes que tenen ganes d'aprendre i que estan disposat a implicar-se des del moment que els hi oferim aquesta possibilitat.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Com per raons de l'organtizació familiar vaig haver de sortir de pressa de la reunió de tercer. No volia deixar de fer-vos arribar les meves felicitacions per la reunió. El Kieran i jo vam sortir confirmant el que pensem que ha de ser l'escola que volem per les nostres filles.
Seguiu, si us plau, en aquest camí
Noemí

.................. ha dit...

Me gusta mucho esa forma de plantear las reunines con las familias y me parece un hermoso trabjo. Me gustaria que en el colegio donde yo trabajo se hiciesen asi. Espero que vayamos dando pasos para estar preparados. Un abrazo desde Galicia. Eli