dissabte, 30 d’octubre de 2010

jugar i jugar




Divendres i dissabte, els dies 5 i 6 de novembre,  la Claudia i la Carmen de Jugar i jugar vindran a l'escola a fer una presentació de materials i recursos diversos. Els pedagogs que han parlat de materials i recursos per l'escola, han pensat sempre que els suports a l'aprenentatge són aspectes importants i que, poden arribar a condicionar, el clima de relacions que es pot establir a l'aula.



Pensar que els materials són eines al servei de l'aprenentatge és un aspecte clau.
I de vegades tenim la impressió que tornar al moment de les joguines de fusta sembla quelcom nostàlgic en un món i en una escola en la qual sembla que siguin els ordinadors i la tecnologia l'única cosa moderna que estimula la innovació.


Els materials poden ajudar a la reflexió, al debat, al joc lent... Poden ser veritables recursos per ajudar als infants a pensar, a reflexionar, a meditar... És a dir, a aprendre.

2 comentaris:

Sahrah ha dit...

m'agradaria molt conéixer la vostra opinió sobre la necessitat i importància del joc lliure, el joc no pautat des de l'adult. Especialment pel que fa als infants de menys de 6 anys. Moltes gràcies.

Joan Domènech ha dit...

La meva opinió és que aquest joc té una gran força educativa i que, a l'escola, cal acompanyar-lo, observar-lo i deixar que es desenvolupi com més millor. I no solament fins als 6 anys. Imagina't el que penso a fora de l'escola. El joc -que ha de ser lliure per naturalesa- és una font inesgotable i'aprenentatges i la condició per aprendre. Si no juguen -els infants- ni aprenen, ni saben. Una altra cosa és la voluntat de "pensar" el joc, perquè esdevingui encara més una oportunitat per l'aprenentatge. El paper de l'escola seria, en aquesta perspectiva, poder enriquir encara més el joc, donant-li una dimensió individual i social, sense trencar la seva espontaneïtat i estimulant la seva màxima creativitat. El joc ha d'ocupar un espai i, per tant, un temps molt important a l'escola.