divendres, 10 de febrer de 2012

Els mestres a l'escola que aprèn

La setmana passada vaig fer una xerrada a l'escola Migidia de Girona. L'ambient molt agradable, les mestres interessades, preguntant, polemitzant sobre si és possible o no avançar en una direcció de més tranquil.litat a l'escola, amb un plantejament del temps més acostat a les necessitats de les escoles i els infants.

Parlem de que els processos educatius i d'aprenentatge ens impliquen a tots i que els mestres també aprenem en el marc de l'escola. M'atreveixo a pensar en veu alta que només si aconseguim una escola, en la qual els mestres aprenguin de forma continuada, en tinguin consciència de la necessitat i treballin i col.laborin de forma cooperativa per afavorir un bon equip docent... aconseguirem el mateix de tot l'alumnat.

No podem pretendre només que siguin els nens i nenes, nois i noies, els que tinguin una actitud d'implicació i participin activament en el seu aprenentatge. Què aprenguin cooperativament, que acceptin l'error, que estiguin en aules enteses com  espais de comunicació i aprenentatge.... Si només són els alumnes els que ho han de fer, l'escola no progressarà, no millorarà de forma efectiva i real.


Crear escoles on això sigui possible és la millora manera d'avançar en la qualitat. Què els mestres en siguin conscients, la millor garantia.