divendres, 26 de febrer de 2010

Contradiccions

Una mestra que ha vingut a la presentació d'avui m'explica que està a l'educació infantil d'una escola pública i que, abans treballava amb un ritme molt més adequat als infants, sense les presses pels resultats, atenent a les seves necessitats... Que en els darrers temps, degut a la pressió de mestres noves que han entrat i que van per feina, els hi preocupa el rendiment, etc., combinat amb una actuació de l'equip directiu en la mateixa direcció, s'ha sentit absolutament questionada en els seus plantejaments. Està una mica desanimada, perquè veu que la modernitat ens porta un replantejament d'aspectes que no afavoreixen una educació més a l'abast dels infants.

Una altra mestra m'explica que la lectura del llibre l'ha emocionada. Que se sent identificada amb els plantejaments i que el cor li diu que les coses han d'anar per aquí. S'ho han replantejat a nivell d'escola i volen caminar en una direcció de replantejament educatiu a fons.

A les presentacions venen gent que se sent identificada amb les propostes del llibre sobre l'educació lenta, però que estan en situacions diferents. Educadores d'escoles bressol, aplaudeixen moltes afirmacions. Mestres de secundària manifesten les dificultats que veuen. Molts parlen de que el professorat és el primer resistent al canvi, perquè els hi produeix inseguretat o por o incertesa.

Els debats de les presentacions em donen molta informació del pols de l'educació del nostre país. Tant de bo iniciem un moviment que vagi canviant la cultura del temps a l'escola i de la seva qualitat.