Avui hem tingut dues activitats a tercer que les podem qualificar d'avaluació.
En primer lloc la visita d'un expert, utilitzant la terminologia que fem servir a l'escola: um metge, ha anat a l'aula a explicar als nois i noies, alguns dels misteris dels transplantaments. Han preguntat de tot: sobre l'ADN, sobre els transplantaments, sobre la vida, sobre la mort... Ha estat una hora de debat molt interessant que els ha servit no solament per saber més de totes aquestes qüestions relacionades amb el cos humà, sinó també per millorar els seus aprenentatges competencials: la importància de fer preguntes o de mervaellar-se per un aspecte de la ciència, o...
L'altra activitat ha estat amb els altres alumnes que han fet una assemblea amb dos inspectors que han adaptat un üestionari pensat per alumnes de secundària a nois i noies de 8 i 9 anys. Els inspectoors han sortit meravellats de les preguntes i les respostes, les temàtiques formulades, les opinions manifestades: l'institut, la diversitat, el paper dels mestres, el funcionament de l'aula, els desitjos com a alumnes... Una hora també d'un debat franc, natural i molt enriquidor per totes parts.
Voleu més avaluació que aquesta? Ah, no! Haurem d'omplir un aplicatiu, on posarem notes quantitatives i bla, bla, bla, això ens donarà moooooolta informació.
En les maneres com avaluem hi ha decisions que prenem, és a dir, posicions ètiques. Fer una avaluació de qualitat implica escoltar i anotar, no solament qualificar, mesurar i comparar. N'aprendrem algun dia tots plegats?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada