dilluns, 16 de novembre de 2009

Gorra i porra, o com solucionem el fracàs escolar

Les declaracions del Secretari General de la Conselleria al Congrés d'AXIA (perquè sempre ho anuncien en aquests fòrums?) sobre el futur decret sobre les direccions i l'autonomia no deixa d'intranquil.litzar-nos. Per exemple, que es valori que els directors i directores no estiguin a l'escola o a l'aula, no siguin mestres com els altres... Això solucionarà la vocació dels directors, però els orientarà perquè sàpiguen com potenciar les innovacions i millores a l'aula? Podran sancionar als mestres... i premiar-los? Podran ser sancionats els directors? Quin criteri se seguirà en la seva elecció? La transparència en com són anomenats, per exemple, els directors de zona educativa que, o bé tenen un carnet molt concret o bé són inspectors? És reconeguda la seva valua com a persones que han impulsat la renovació pedagògica o simplement se'ls tria per ser seguidors de la Conselleria? Quina transparència i equitat hi haurà en l'elecció dels directors si depèn de criteris semblants? Perquè apliquem aquests criteris de forma diferent segons es tracti d'un estament o un altre de l'administració?

El que més em sorprèn és que ens trobem amb mesures que, de nou, aboliran definitivament el fracàs escolar. De debó encara creu que algú, minimament entenimentat, pensarà que aquesta afirmació és veritat?

....................................................................................