divendres, 27 de novembre de 2009

Més calendaris

Dues qüestions més sobre el calendari.

La primera referida a la Jornada intensiva. Quan el Departament d'Educació va concedir la jornada intensiva al juny va ser una concessió als mestres, representats pels sindicats. Amb l'argument del clima, la jornada es va retallar i tot i que s'havia de justificar, l'àmplia majoria va demanar la compensació sobre aquestes hores lectives de menys que es feien i tothom ho va poder aplicar.

La casuística concreta feia que, a més, moltes escoles interpretessin que també es modificava l'horari de permanença dels mestres a l'escola, amb la qual cosa en algunes escoles els mestres se n'anaven a les 2 i feien 25 hores a la setmana. A les escoles que feien l'horari de 9 a 1 amb nens i de 1 a 3 amb mestres , de vegades, hi havia conflictes interns que es gestionaven com podien. Eren unes quantes ue feien l'horari estipulat i això podia generar avantatges: més hores de coordinació conjunta al centre, un horari més distés amb l'alumnat -tots patim el cansament del final de curs, faci calor o no...- etc. Ja no entrem en parlar de que passava a la secundària.

Tot això s'acaba segons es veu. Ara, la concessió és a les famílies. Vull dir que es treu a l'horari intensiu per reforçar una imatge de disciplina i rigor de cara a aquest sector per part dels pares. De nou es pot demanar de forma excepcional l'horari intensiu però, ara si, ens temem que la jornada intensiva es concedirà en comptades excepcions i encara no sabem sota quins criteris.

Pensem en els mestres, amb les famílies... i amb els infants? Hi pensa algú de la Conselleria, dels sindicats...?

La segona qüestió es referida a les escoles d'Estiu. Si a més a més de l'escanyament econòmic, amb retalls continuats en els pressupostos, pagaments cada vegada més endarrerits, ara, durant els dies que la majoria de comarques fa l'escola d'estiu, hi ha l'obligació d'estar a l'escola, qui assistirà a aquestes activitats? És un gran dubte. Però el que si demostra tot això, és que les activitats que funcionen, de forma qualitativa, amb autonomia i iniciativa per part dels mestres, no interessen a la Generalitat ni al Departament d'Educació.

Espero les explicacions dels responsables.

En el fons és anar aplicant les lleis del mercat, clients, consumidors... en qualsevol dels aspectes que configuren el sistema educatiu.

Tenim, seguim tenint, mala peça al teler.