divendres, 4 de desembre del 2009

Qui posa llenya al foc?

Els resultats acadèmics en les matèries que, en alguns centres escolars, els alumnes reben amb ordinador són un 30% superiors que en el cas d'aquells alumnes que ho fan amb els mètodes tradicionals, com ara la llibreta i la pissarra. Són dades d'un estudi elaborat per la Salle de Valladolid. El presenta el nostre director General, Jaume Graells, a Lleida. (3-24 cat)

El conseller d'Educació, Ernest Maragall, ha assegurat estar disposat a 'reflexionar' i mantenir diàlegs amb 'qui convingui' respecte el nou calendari escolar. Malgrat això, ha insistit que la intenció és 'tirar endavant' el calendari tal i com està plantejat en aquests moments. (3-24 cat)

Són dos retalls d'avui.

Qui posa llenya al foc? Quins significat té fer públiques unes dades de Valladolid d'un estudi que no sabem a qui es refereix. El Sr. Graells sap el resultat d'altres estudis realitzats a nivell europeu? M'atreveixo a interpretar: els mestres no en saben! En dos mesos hem repuntat els resultats dolents que ens impedien arribar als objectius de Lisboa! Més avall diu, però, que

Cerca de 11.000 alumnos debían adherirse al plan este enero, pero no se hará | Unos 6.000 alumnos estudian con portátil en Catalunya, frente a los 33.000 que afirmó José Montilla. Los ordenadores portátiles no llegarán de forma masiva a las aulas de primaria a partir del mes que viene en contra de lo que anunció el Departament d'Educació en septiembre. (LA Vanguardia)

Ara ho acabo d'entendre, com que tenim aquests RESULTATS tant bons, ara despistarem al personal i els centres educatius hauran d'esperar una miqueta a poder gaudir d'aquests avantatges. Així també augmentem la crispació i la confrontació. Encara que, en aquest cas, millor que aquesta gran experiència de l'1+1 s'implanti d'aquí uns dies.

Els titulars tenien molta substància avui. Tots interpretaven les paraules de Maragall explicant el decret d'autonomia, primer a la premsa, és clar... després a la Comunitat Educativa. Potser als sindicats, MRP, FAPAC, etc, encara no els hi ha arribat la proposta... Tampoc no passa res. Encara que tinguin opinions, i puguin dialogar amb la Conselleria... tampoc canviaran res. Això s'en diu, des d'alguns sectors, una Conselleria que governa.

Però, torno a preguntar: qui posa llenya al foc del desencontre i en la confrontació entre administració i comunitat educativa?



Però no atiarem el foc.