dimecres, 30 de desembre de 2009

Emoció i coneixements

Parlem amb una psicòloga sobre un nen que té uns certs problemes emocionals, vinculats a la seva biografia, complexa i llarga, encara que el nen sigui molt petit encara. Davant de la nostra insistència i preocupació sobre els seus aprenentatges, ella manifesta que mentre no resolgui els seus problemes emocionals, les altres qüestions no tenen importància i són secundàries.

Nosaltres tornem a parlar-ne i veiem que quan un infant no respon a nivell acadèmic, per les raons que siguin, les seves dificultats eomocionals que, a la vegada, el bloquegen, augmenten considerablement.

L'infant és tot u. No ment per una banda i emoció per l'altra. I la resolució positiva d'aquest binomi passa per entendre i treballar a fons la seva interrelació. Cal vincular a l'infant als coneixements i aprenentatges de l'escola, perquè en el moment que hi trobi sentit, els facotrs emocionals milloraran perceptiblement. Encara que hi hagi una biografia ocmplexa i molt influent.